چند سخن گزیده در رابطه با اعتیاد اعتیاد مختص به مواد مخدر نیست مربوط به اینترنت و شبکه های ماهواره
تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : یک شنبه 12 بهمن 1393
نویسنده : کیمیا فانی
 
چند نکته از بزرگان در رابطه با اعتیاد
اعتیاد اداره زندگی را ناممکن میسازد(ترنس کورسگی )
عادت اول دوست انسان است و بعد دشمن او (مثل اسکاتلندی )
اعتیاد توانایی همکاری افراد را تاراج می کند ، اشخاص معتاد خود بزرگ بین هستند زیرا مواد و الکل این احساس را به آنها می بخشد که می توانند به تنهایی از عهده همه کارها برآیند(ترنس کورسگی)
اعتیاد میوه یک درخت بی بار است ( راب)
اعتیاد: حساسیت فیزیکی  و وسواس فکری است (راب)

اعتیاد بهای سنگین برای بقای کوتاه است (راب)
برای الکلی در حال مصرف فقط سه چیز ممکن است اتفاق بیفتد ، غیر قابل کنترل شدن امور ، توقف در لحظات و یا در خلسه فرو رفتن (راب)
بیماری اعتیاد به شخص اجازه دیدن وشنیدن نمی دهد(راب)
هرچند امروزه اعتیاد یک مشکل بین الملی است ،اما وسعت و زشتی آن پیوسته از حد واقعی خود کمتر نشان داده شده است. (ورنان کلمن)
بزرگترین ضعف روانی معتادان ،خودمحوری و خودبزرگ بینی است ،این مشکل ، آنها را غیر قابل دسترسی می کند و امکان کمک به ایشان را تقریبا به صفر می رساند(فروهر تشویقی)
عدم مصرف مواداعتیاد آور جهت دستیابی به بهبودی لازم است ، اما تنها هدف بهبودی نیست آموختن نحوه زندگی کردن به ک
باگران ترین وبهترین کلینیک یا متخصص اعتیادهم نمی توانیم برای معتاد پاکی بخریم .(در واقع بهترین چیزهای زندگی رایگانند)و خریدنی نیستند.ما فقط باید بخواهیم که آنها رابه دست بیاوریم (فروهرتشویقی)
دود...............آه...............اندوه...................رنگ.............زرد.................تعفن................پشت گوژ........
سم سیاه ............لذت............هوس............حسرت و آه.........تکرار.............عادت.............گرفتار. دست پازدن های بیهوده.....غرق شدن وتنیدن پیله درخویش بگسل بندها تا به کی در اسارت دیو سیاه ،دیشب را به تاریخ بسپار وبا امید به رستن مرواریدهای تاکستان آرزوهای فردا سرودامروز را سرکن تا ترانه های زندگی دوباره در رگهایت جاری شود .
برادر!خواهر!خفاش سیاه اعتیاد با تولد دوباره تو خواهد مرد وخاطرات بد را با خود خواهد برد(م.دشتی)
اعتیاد:اسارت نفس و بردگی و در خدمت وسوسه و هوای نفس بودن است و همچنین نادیده گرفتن و قطع امید کردن از نیروهای خداوندی و قدرت زندگی است (م.دشتی)
درد اعتیاد: درد تنهایی بی کسی و دوری از خداست با جمع بودن و با خدا ارتباط برقرار کردن و نزدیک شدن به اوبردردهای  اعتیاد می توان غلبه کرد. (م.دشتی)
هر عملی را از روی تمرین تکرار عادت می توانیم به اعمال روتین شده و روزانه مان تبدیل کنیم مثل مسواک زدن ،پس بیایید رفتارهای مفید را به همین شیوه در زندگی مان نهادینه کنیم. (م.دشتی)
وقتی در قید و بند اعتیاد هستی چشمانت قادر به دیدن حقایق زندگی نیست (م.دشتی)
اعتیاد     :ریسمان سیاه و پوسیده ای است که آویزان شدن به آن نتیجه ای جز فرو رفتن در قعر چاه تیره روزی و بدبختیهانیست (م.دشتی)
بازتاب و اثرات بیماری اعتیاد از بمب منفجر شده در هیروشیما و ناکازوکی هم بدتر است (م.دشتی)
اعتیاد:یعنی ناتوانی در برابر توانمندیهاییکه خداوند بعنوان نعمت در اختیار آدمی قرار داده است (م.دشتی)
اعتیاد:یعنی خسارت  به جسم و روح یعنی کفران نعمت ودهن کجی به ماهیت و خلقت انسان (م.دشتی)
اعتیاد:یعنی خود را فدای خودخواهی های  خود کردن (م.دشتی)
درداعتیاد: عدم آگاهی و جهالت است وقتی آگاهانه و صادقانه بازتاب اعمال اعتیادی و اثرات تخریبی اش را بررسی کنید درک مناسب تری از آن داریدودر آنصورت اگر بازهمین روبه را تکرارکنید دیوانگیست.(م.دشتی)
پرخوری هم مثل مصرف مواد یک اعتیاد است. فردمعتاد با مصرف مواد به صورت مقطعی و گذرا به سرخوشی دست پیدا می کند پرخور با خوردن غذا و در پایان خط هر دو ، تنها خسارت به جسم و روح عاید شخص می شود (م.دشتی)
مثلثی شوم ، مانع کارآیی نیروهای فعال در جوامع عقب مانده و تحت سلطه شده ،سبب رکود و سکون نیروی خلاق وفساد و تباهی اندیشه ها می گردد.سه راس این مثلث شوم عبارتنداز:فقر،جهل ، اعتیاد(شادی صالح پور)
بهبودی یعنی ترک مواد اعتیاد آور،ترک رفتارهای وسواسی و رسیدن به تعادل جسمی ، روانی ،اجتماعی و معنوی (مرلن میلر)
نویسنده: مجتبی دشتی 

 منبع:http://dashti620.persianblog.ir/post/8/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.